Stappen, problemen en meerdere aantallen.

Op deze pagina vind je terug:
Bestel in drie stappen
Problemen bij het bestellen
Vragen of klachten
Bestelling aanpassen
Bestellen van grote aantallen

Bestel in drie stappen

Tuinexpress heeft er alles aan gedaan om het bestelproces zo snel en eenvoudig mogelijk te laten verlopen. Je kunt jouw bestelling plaatsen door uitvoering van onderstaande bestelstappen.

Stap 1: Plaats een artikel in de winkelwagen
Heb jij een leuk artikel gevonden? Plaats deze in de winkelwagen en ga verder naar bestellen.

> Bekijk mijn winkelwagen

Stap 2: Vul jouw gegevens in
Vul jouw persoons, adres en factuurgegevens in. Vergeet ook niet om de gewenste betaal- en verzendoptie aan te vinken.

Tip: Wij kunnen jouw gegevens opslaan zodat het bestelproces nog sneller verloopt, geïnteresseerd?

> Maak snel een account aan of log snel in.

Stap 3: Reken jouw bestelling af
Heb je jouw gegevens ingevuld en druk je op betalen? Dan word je automatisch doorgezet naar de betaalomgeving. Voor het uitvoeren van betalingen maken wij gebruik van Rabo Smart Pay (voorheen Omnikassa), MultiSafepay en PayPal. Zo kun je jouw betalingen voldoen in een vertrouwde betaalomgeving met jouw favoriete betaalmethode.

Problemen bij het bestellen

Ervaar jij problemen tijdens het plaatsen van een bestelling, wij helpen je verder. Hieronder vind je een overzicht van veel voorkomende problemen. Staat jouw probleem er niet bij? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Geen Tuinexpress account?

Een account biedt een transparant beeld van al jouw activiteiten op Tuinexpress.nl. Je maakt een account snel aan tijdens het plaatsen van jouw bestelling of via de accountpagina.

Probleem gedurende het bestellen?

Onze website ondergaat dagelijks veranderingen die impact kunnen hebben op diverse functionaliteiten. Soms komt het daardoor voor dat de website op jouw apparaat niet optimaal functioneert. Wij raden aan om de cookies en cache te verwijderen en het nogmaals te proberen.

Geen bevestigingsmail ontvangen?

Wanneer je een aankoop doet, ontvang je normaal gesproken een bevestigingsmail. Er is echter een kans dat deze mail in je spambox belandt, vooral wanneer je een Hotmail of Gmail gebruikt. Als je de bevestigingsmail niet direct ziet, is het aan te raden om je spambox te checken.

Het is ook mogelijk dat jouw bestelling niet goed is doorgekomen of dat er een probleem is met het opgegeven mailadres. Als je jouw bestelling niet terug kunt vinden in jouw account, of als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen binnen een uur na het plaatsen van jouw bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Als jouw bestelling niet succesvol is geplaatst, dan is de betaling niet voldaan. Is de betaling voldaan maar toch door een technische fout mislukt, dan wordt de betaling automatisch teruggeboekt naar jouw betaalrekening.

Artikel is verdwenen uit de winkelmand?

Soms kan er een langere tijd overheen gaan tot je een product daadwerkelijk besteld. Wanneer een artikel niet beschikbaar is, wordt deze automatisch uit jouw winkelwagen gehaald en in jouw wensenlijstje geplaatst. In jouw wensenlijstje kun je in de gaten houden wanneer het artikel weer beschikbaar is.

Wanneer je tijdens het bestellen overschakelt van NL naar BE, kunnen artikelen worden verwijderd of gewijzigd. Dat komt omdat in ieder land andere aflevercondities van toepassing zijn. Wens je het artikel toch te ontvangen? Bespreek de mogelijkheden met onze klantenservice.

Verkeerd artikel, of te weinig artikelen ontvangen?

Wij streven naar een optimaal fulfilment, helaas schiet er ook bij ons soms een foutje doorheen.
Het verkeerd ontvangen artikel meld je direct aan onze klantenservice. Zij overzien de situatie en brengen jou op de hoogte van de vervolgstappen.

Let op: Wij leggen vast welke artikelen er met een zending mee zijn gegeven. Onze gegevens zijn te allen tijde leidend in de weging van de situatie.

Verkeerd aantal, of artikel besteld?

Wanneer je een fout hebt gemaakt tijdens het bestellen kun je onze retourinstructies raadplegen. Wil je het gewenste artikel snel ontvangen? Bestel zelf het juiste artikel (nog een keer), dan heb je de juiste bestelling het snelste in huis.

Vragen of klachten

Bellen of mailen

Heb je een vraag of klacht? Dan vinden wij dat uiterst vervelend, wij helpen je graag verder. Je kunt snel een antwoord krijgen op jouw vragen via de veelgestelde vragen pagina of door contact op te nemen via onze contactpagina.

Tip: Heb je een uitgebreide vraag, dan adviseren wij om te mailen. Wij kunnen dan het een en ander voor je uitzoeken en jouw van een waardig antwoord voorzien.

Schriftelijke vraag of klacht indienen

Dien jij jouw klacht liever schriftelijk in? Dat is mogelijk met onderstaande informatie.

Stuur een brief naar: Tuinexpress B.V.
t.a.v. Klantenservice
Middelweg 6B
5253 CA Nieuwkuijk
Nederland

Vermeld de volgende gegevens zodat wij jou snel en goed kunnen helpen:

  1. Bestelnummer (Ook terug te vinden in jouw account)
  2. Jouw naam
  3. Jouw adres
  4. Eventueel t.n.v. contactpersoon van Tuinexpress


Nuttig om te weten:
Ben je van mening dat wij jou niet de juiste oplossing hebben geboden? Dan is het mogelijk om contact op te nemen met de geschillencommissie van Trusted Shops Benelux N.V. Als Europese consument kun je jouw klacht ook aanmelden bij het ODR platform van de Europese Commissie.

Bestelling aanpassen

Een geplaatste bestelling kunnen wij in beperkte mate aanpassen. Echter, er zijn mogelijkheden om jouw probleem te verhelpen. Zo kun je in de meeste gevallen, wanneer jouw artikel nog niet is verzonden, de bestelling nog annuleren. Je kunt een bestelling wijzigen of annuleren door tijdig een mail te sturen naar info@tuinexpress.nl. Is dit niet gelukt? Dan kun je de bestelling binnen de retourtermijn retourneren, raadpleeg ons retourbeleid.

> Meld een artikel retour

Bestellen van grote aantallen

Het is mogelijk om artikelen in grote aantallen bij Tuinexpress te bestellen. Naast vermelde staffelkortingen is het voor sommige artikelen mogelijk om een offerte op te vragen. Je doet dit eenvoudig met behulp van het invulformulier dat is vermeld op de pagina van het betreffende artikel. Je kunt het uitklapmenu terugvinden bij de productinformatie onder de afbeeldingen. Hierin wordt tevens duidelijk vanaf welke aantallen het mogelijk is om een offerte op te vragen. Alle aanvragen onder het minimale aantal worden niet in behandeling genomen. Wil je een offerte aanvragen voor verschillende artikelen? Maak dan gebruik van ons contactformulier, wij kijken in dit geval wat er mogelijk is wanneer je verschillende producten combineert.

> Vraag een offerte aan voor verschillende artikelen