Stappen, problemen en meerdere aantallen.

Op deze pagina vind je terug:
Prijzen
Betaalmogelijkheden
Kiezen voor achteraf betalen
Betaling mislukt
Saldo cadeaubon
Probleem met betalen
Betalingsherinnering
Factuur of creditfactuur bekijken
Factuur betalen
Factuur aanpassen
BTW-Factuur
Geld terug na retourneren
Geld terug na annuleren
Te veel of per ongeluk betaald?

Prijzen

Alle vermelde prijzen op het domein Tuinexpress zijn inclusief btw, maar exclusief eventuele verzendkosten. De verzendkosten staan bij ieder artikel vermeld en zijn tevens inclusief btw.

Betaalmogelijkheden

Heb je jouw gegevens ingevuld? Dan word je automatisch doorgezet naar onze betaalomgeving.
Voor het uitvoeren van betalingen maken wij gebruik van Rabo Smart Pay (voorheen Omnikassa), MultiSafepay en PayPal. Zo kun je jouw betalingen voldoen in een vertrouwde betaalomgeving met jouw favoriete betaalmethode.

Betaalmethoden

  • iDeal
    (Geldt voor Rabobank, ING, ABN Amro, SNS Bank, ASN Bank, Bunq, Knab, RegioBank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers) Als u kiest voor iDeal, gebruikt u uw eigen (Nederlandse) bankomgeving voor een veilige transactie.
     
  • Bancontact / Mister Cash
    Wanneer u Bancontact / Mister Cash selecteert, gebruikt u uw eigen (Belgische) bankomgeving voor een veilige transactie.
     
  • CreditCard (Visa, Mastercard en Maestro)
    Bij een CreditCard-keuze maakt u gebruik van uw eigen bankomgeving om veilig te betalen.
     
  • Bankoverschrijving
    Als u kiest voor een bankoverschrijving, kunt u zelf bepalen wanneer en via welke omgeving u het geld overmaakt.
     
  • Klarna Factuur - Betaal binnen 14 dagen
    Door te kiezen voor Klarna Factuur ontvangt u eerst het product thuis en heeft u vervolgens 14 dagen de tijd om te betalen.
     
  • PayPal
    Met PayPal betaalt u uw online aankopen eenvoudig met uw e-mailadres en wachtwoord.


> Stel een vraag over onze betaalmethoden

Abonnementen

Heb jij een abonnement op goederen of diensten van Tuinexpress? Abonnementen betaal je door middel van een automatische incasso. Deze dien je eerst goed te keuren met iDeal.

> Stel een vraag over onze abonnementen

Cadeaubonnen

Air Miles, VVV cadeaukaarten, Papieren Boekenbon en andere kortingskaarten zijn niet geldig bij Tuinexpress. Wij beschikken enkel over een Tuinexpress Cadeaukaart.

Tip: Let goed op tot wanneer jouw cadeaukaart beschikbaar is.

> Meer informatie over de Tuinexpress Cadeaukaart

Kiezen voor achteraf betalen

Bij Tuinexpress kun je achteraf betalen met Klarna. Er is geen andere mogelijkheid voor betalen op factuur. Klarna biedt op haar beurt diverse voorwaarden en betaalmethoden aan, hoe en waarmee een factuur kan worden voldaan. Voor informatie over het voldoen van jouw betaling met Klarna verwijzen wij je door naar Klarna. Kies je voor achteraf betalen, dan kunnen wij geen persoonsgegevens, factuuradres of verzendadres aanpassen. Heb je een probleem ervaren met jouw bestelling en heeft dit op enige manier impact op jouw openstaande Klarna factuur?

> Neem contact op met de Klantenservice


Voordat je een aankoop doet met Klarna, helpt het als je weet hoe je voor de betalingsopties van Klarna in aanmerking kunt komen.

  • Zorg dat je oud genoeg bent
    Je moet minimaal 18 zijn om de betalingsopties van Klarna te kunnen gebruiken.
     
  • Zorg dat je de juiste persoonlijke informatie gebruikt
    Zorg dat jouw persoonlijke informatie (naam, geboortedatum, adres, e-mailadres) up-to-date is tijdens het afrekenen van je bestelling, zodat we jou kunnen identificeren.
     
  • Zorg voor een positieve kredietgeschiedenis
    Een geschiedenis van positieve gedragingen als klant bij Klarna kan jouw kansen op goedkeuring verhogen, dus zorg dat je geen betalingen mist of uitstelt.
     
  • Zorg dat je Klarna niet te veel openstaande facturen hebt
    Als je nog steeds een saldo hebt van onbetaalde aankopen, zou het in je voordeel zijn om deze af te betalen, dit kan je kans op goedkeuring verhogen.


Nuttig om te weten:
Iedere aankoop wordt afzonderlijk beoordeeld; een eerdere weigering impliceert niet dat toekomstige aankopen altijd afgewezen zullen worden, noch heeft dit een negatieve impact op je kredietscore. Het is echter belangrijk om te weten dat het frequent proberen van aankopen in een korte periode tot afwijzingen kan leiden.

Betaling mislukt

Is een betaling mislukt? Dan wordt jouw bestelling door ons niet in behandeling genomen. Betaling mislukt maar wel afgeschreven. Dan betalen wij je natuurlijk terug. Hoe snel je het geld ontvangt, hangt af van de reden en van je betaalmethode. Normaliter staat het geld binnen 3 werkdagen terug op de betaalrekening met een uiterlijk termijn van 7 werkdagen.

Technische storing

  • iDEAL, Bancontact, Bankoverschrijving, Paypal: Wordt binnen 1 tot 3 werkdagen terugbetaald.
  • Klarna of Creditcard: De reservering wordt binnen 1 tot 3 werkdagen opgeheven.
  • Cadeaubon/kaart: De cadeaubon wordt binnen 24 uur opgewaardeerd je ontvangt hierover een mail

Transactie verlopen

  • Cadeaubon/kaart + Betaling: de cadeaubon wordt binnen 24 uur opgewaardeerd, je ontvangt hierover een mail. De betaling wordt afhankelijk van bovengenoemde betaalmethoden terugbetaald of opgeheven.

Saldo cadeaubon

Is het saldo van jouw cadeaubon verdwenen? Geen zorgen, neem contact op met de klantenservice. Wij kunnen een onderzoek starten. Wij kijken in dit geval welk bedrag je nog aan tegoed hebt. Het resterende bedrag wordt binnen 1-3 werkdagen opgewaardeerd. Je ontvangt hierover een mail.

Probleem met betalen?

Heb je problemen met het betalen? Hier zijn enkele suggesties:

  1. Probeer het later opnieuw, er kan mogelijk sprake zijn van een tijdelijke storing binnen onze betaalomgeving, bij de bank of creditcardmaatschappij.
  2. Indien mogelijk, betaal met een andere betaalmethode.
  3. Probeer te betalen in een andere browser of met een ander apparaat.

Betalingsherinnering

Soms kan het voorkomen dat jij een verkeerd artikel ontvangt, of een bestelling ontvangt die eerder is geannuleerd. Wij vinden dit uiterst vervelend. Echter is het van groot belang dat je dit tijdig meldt. Wij kunnen in de track & trace opmerken dat jij een pakket in ontvangst hebt genomen. Tevens wordt er bij ons vastgelegd welke producten in een zending mee zijn gegeven. Periodiek worden geleverde bestellingen gecontroleerd, indien wij opmerken dat een artikel onder ondeugdelijke omstandigheden toch (of te veel) is geleverd, dan zijn wij gerechtigd een betalingsherinnering toe te sturen.

Tarieven betalingsherinnering

  1. De eerste betaalherinnering is gratis (Wordt verzonden binnen 10 werkdagen)
  2. De tweede betaalherinnering kost €3,50 (Wordt verzonden binnen 20 werkdagen)
  3. De derde betaalherinnering kost nog eens €3,50 (Wordt verzonden binnen 25 werkdagen)
  4. Nog niet betaald, dan dragen we je over aan een incassobureau. (Na 30 werkdagen)

Ondertussen al betaald?

Het kan dat de betalingsherinnering en je betaling elkaar hebben gekruist. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor de betaling bij Tuinexpress is verwerkt. Je kunt de herinnering dan als niet verzonden beschouwen.

Ondertussen al geretourneerd?

Het kan dat de betalingsherinnering en de verwerking van je retourzending elkaar hebben gekruist. Zodra je een bevestiging van je retourzending hebt ontvangen, vervalt de betalingsverplichting.

Bestelling niet ontvangen?

Check dan of het afleveradres klopt of dat het pakket niet bij je buren ligt. Echt niet ontvangen? Meld dit dan direct bij onze klantenservice. Wij vinden het ontzettend vervelend, maar PostNL vraagt in dit geval om een termijn van maximaal 5 werkdagen voor het uitvoeren van een onderzoek. Binnen de termijn kan de bestelling alsnog worden geleverd. Wordt het niet geleverd? Dan krijgen wij de kosten vanuit PostNL vergoed en zullen wij het product, indien voorradig, direct opnieuw verzenden.

> Lees meer over bezorging

​​Kun je de factuur niet betalen?

Helaas zijn wij niet in staat om je daarbij te assisteren, echter kun je via de onderstaande links ondersteuning verkrijgen om weer in goede financiële gezondheid te komen:

  1. Voor iedereen
  2. Voor jongeren
  3. Voor zzp'ers

Factuur of creditfactuur bekijken?

Je kunt al je facturen en creditfacturen vinden onder het kopje "bestellingen" in jouw account, of je kunt deze opvragen bij ons of een van onze partners. Bij levering ontvang je meestal een geprinte factuur. Indien je bestelling in meerdere delen wordt verzonden, kun je facturen vaker ontvangen.

> Naar je factuuroverzicht

Factuur betalen

Heb jij nog een factuur openstaan? Dan kun je deze per bankoverschrijving betalen.

Bedrag handmatig overboeken?
Voeg bij de betaling het bestelnummer toe als omschrijving op bankrekening:

  • NL97 RABO 0117 3098 18 (BIC: RABONL2U).

Factuur aanpassen

Het is niet mogelijk om een factuur aan te passen nadat de bestelling is geplaatst, om zo jouw gegevens te beschermen. Als de bestelling nog niet is verzonden, kun je deze annuleren en opnieuw plaatsen met het correcte factuuradres. Mocht je een kleine wijziging willen doen zoals het herstellen van een schrijffout? Neem dan contact op met de klantenservice.

BTW-Factuur

BTW-Factuur ontvangen?

De pakbon die wij bij de bestelling toevoegen dient als bestelbon en BTW-factuur. Heb je de factuur gemist of wil je een digitale versie ontvangen? Dat kan, in jouw account kun je al jouw facturen makkelijk downloaden. Heb je nog geen account maar wel een bestelling geplaatst? Neem in dit geval contact op met de klantenservice. Wanneer je jouw bestelnummer bij de hand hebt, dan kunnen zij jou van een digitale factuur voorzien!

Geen BTW-nummer vermeld?

Staat het BTW-Nummer van jouw firma nog niet op de factuur, dan kunnen wij deze nadien nog toevoegen waarna wij de bestelling toemailen. Je kunt in dit geval contact opnemen met de klantenservice.

Internationale BTW-Factuur

Wij rekenen standaard het betreffende BTW-tarief tijdens het plaatsen van een bestelling. Wil jij een zakelijke bestelling plaatsen onder een buitenlands factuuradres? Wij vernemen dit graag voordat je de bestelling plaatst. Het is dan voor ons mogelijk om de BTW uit de factuur te verwijderen. Dit kan niet meer op het moment dat de bestelling in onze boekhouding is verwerkt. Wij hebben een geldig BTW-Nummer van jouw firma nodig.

Verkoop via partners van Tuinexpress

Wens jij een BTW-factuur van jouw bestelling te ontvangen maar heb je een bestelling geplaatst via een van onze partners? Omdat Tuinexpress in dit geval niet de verkopende partij is dient de BTW-factuur op te worden gevraagd bij een van onze partners. Lukt het jou niet om contact te leggen met een van onze partners? Neem dan contact op met de klantenservice, wij helpen jou graag verder!

Aanlevering digitale factuur

Houd er rekening mee dat wij de factuur zullen verzenden naar zowel de besteller als de hoofdgebruiker van een account. Als deze twee personen hetzelfde e-mailadres delen, dan kun je mogelijk twee identieke e-mails ontvangen.

Geld terug na retourneren

Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen om het artikel als retour aan te melden en nog eens 14 dagen om het terug te sturen. Meestal wordt de retour binnen 7 werkdagen verwerkt door ons of onze partner, maar in drukke periodes kan het iets langer duren. Zodra de retour is verwerkt, krijg je binnen 5 werkdagen je geld terug. Een automatische e-mail wordt verzonden zodra de retour is verwerkt.

Geld van je retour nog niet ontvangen?

Als je na 10 dagen nog geen e-mail hebt ontvangen waarin wordt bevestigd dat wij of onze partner jouw retour hebben verwerkt, gelieve dan contact met ons op te nemen. In het geval dat je wel een e-mail hebt ontvangen waarin wordt bevestigd dat jouw retour is verwerkt, zal het geld binnen 5 werkdagen op jouw rekening worden teruggestort. Heb je de terugbetaling na 7 werkdagen nog niet retour ontvangen? Neem dan weer even contact op met de klantenservice.

Krijg je een betalingsherinnering?

Krijg je een betalingsherinnering maar heb je jouw bestelling tijdig aan ons geretourneerd?
Neem dan even contact op met de klantenservice.

Geld terug na annuleren

Wanneer je nog geen track & trace hebt ontvangen, dan betekent dit niet dat jouw bestelling nog niet is verzonden. De klantenservice zal dit nagaan bij ons warehouse, of bij een van onze partners. Is jouw bestelling nog niet verzonden? Dan kun je jouw bestelling nog annuleren. Binnen 24 uur word je annulering verwerkt en vervolgens wordt het bedrag aan je terugbetaald. Zodra de annulering is verwerkt, ontvang je automatisch een e-mail van ons.

Geld na annulering niet ontvangen?

Als je binnen 24 uur nog geen e-mail hebt ontvangen dat wij of onze partner je annulering hebben verwerkt, neem dan contact op. Heb je wel een e-mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld normaliter binnen 3 werkdagen weer op je rekening. Na 7 werkdagen nog geen geld retour ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Te veel of per ongeluk betaald?

Wanneer je een te hoog bedrag hebt betaald, zal er een terugbetaling plaatsvinden. De tijd die het kost om het geld terug te krijgen is afhankelijk van de reden en kan variëren.

Terugbetalingstermijnen

Te veel betaalde bedragen worden binnen 7 werkdagen terugbetaald. Betalingen die per ongeluk zijn gedaan, worden binnen 2 weken terugbetaald.